Pages

25/11/2006

Hvad skal vi med gratisaviser?

Jeg er så grundig træt af disse gratisaviser.
På e-mail må vi leve med spam, men heldigvis findes der diverse effektive filtre. Gratisaviser kan og skal direkte sammenlignes med spam. Men selvom vi aktivt køber et "nej tak til gratisaviser" skilt i flere sprog versioner og monterer meget synligt på postkassen, så ignoreres disse åbenlyst og spam aviserne dumper ned i postkassen.
Jeg har overvejet at stille en skraldespand under postkassen, hvorpå der står "Til gratisaviser" og på den måde selv oprette et spamfilter. Så har jeg fortsat arbejdet med at bortskaffe dem - et arbejde som jeg heller ikke har bedt om.
Det må være et krav, at der fra politisk side eller fra diverse forbruger organer, gøres en indsats for at beskytte de borger, der ikke ønsker disse irriterende gratis aviser.

For det er jo det andet problem. Havde de så bare været læseværdige aviser. MEN EN AVIS DER FINANSIERES 100% VED REKLAMER KAN PER DEFINITION ALDRIG BLIVE EN DYBDEBORENDE OG SERIØS AVIS. Der er simpelthen ikke råd til det. Personale- og distributionsomkostninger gør dette umuligt, når de udelukkende er afhængige af reklameindtægter. Så længe der ikke etableres en fast økonomisk base i form af betalende abonnementer, så kan der ikke disponeres på længere sigt, som ansættelse af seriøse journalister og redaktører kræver.

Derfor bringes de samme nyheder og billeder i alle gratisaviser og de samme reklamer. Hvor dumme tror disse avisudgivere og redaktører egentlig vi er. Det er at sammenligne med mental voldtægt.Jeg ser frem til den dag, hvor gratisaviserne en efter en må lukke og erkende deres totale fallit. I en tidsalder, hvor nyheder kan streames til mobiltelefonen, hvad skal vi så med gratisaviser?

De rigtige skurke i denne farce er uden tvivl annoncørerne! Hvad tænker de på? Som seriøs annoncør, så behandler man ikke aktionærernes penge så lemfeldigt og læserne som idioter.
Vågn op kære annoncører og anvend jeres annoncekroner på en nutidig og intelligent måde - eller før pengene til bundlinien til glæde for aktionærerne eller sæt priserne ned på jeres produkter til glæde for kunderne. Men send ikke flere penge til gratisaviser.

Jeg er så grundig træt af disse gratisaviser.

No comments:

Post a Comment