Skip to main content

Er B&O i krise?



Læs artiklen her.

Der er en interessant artikel om B&O i Berlinske idag omhandlende B&O's nuværende krise. Fokus er priært på det bedagede design og den snævre målgruppe.

Nu er jeg jo ex. B&O og kan derfor godt udtale mig lidt mere frit. Efter min mening så er det ikke flere butikker B&O har brug for, men mere omsætning per butik. Målgruppen er idag primært de 35-55 årige og det skal der såmænd ikke laves så meget om på. Flere unge kunder vil ikke skade, men der er såmænd nok i den primære målgruppe globalt til at skabe en flot omsætningsvækst hos B&O.
Problemer ligger dybt begravet i det teknologiske kunnen og ambition hos B&O samt evnen til at etablere B&O som et globalt brand hos hele målgruppen. Teknologisk skal B&O være med fremme i fronten og tilbyde et unikt design samt en enestående produkt integration og et verdensklasse brugerinterface (jeg behøver blot at trække en parallel til Audi med deres "Vorsprung durch Technik" og markante men alligevel stilrene markedsføring). Markedsføringsmæssigt skal der langt mere mod til. Man kan sige meget om Kunde & Co perioden hos "B&O", men den bedste markedsføring og et fantastisk udsagn blev skabt der - A Life Less Ordinary - det er essensen af at være en B&O kunde - ikke ud fra en dansk tankegang men ud fra et internationalt perspektiv.

Blot et par tanker fra en ex. B&O, som gerne ser brandet blive en global succes. Jeg er ikke i tvivl om at B&O kan klare den nuværende krise. Det er et spørgsmål om ledelse - både i direktionen og bestyrelsen.

I den sammenhæng kan det jo undre, at der i bestyrelsen ikke forefindes stærke internationale kompetencer med forstand på retail, markedsføring og teknologi!?

"All knowledge should be translated into action", Albert Einstein

Popular posts from this blog

x-teams

I've just ordered a new book from Amazon. The name "x-teams" immediately caught my eye as I read about it in the Danish business newspaper - Børsen. The reviewer assigned 5 marks out of six, so expectations are high.
X-Teams written by Deborah Ancona and Henrik Bresman raises an interesting question already on the front cover.
"Why do teams fail?"
The topic of the book is how to build teams that lead, innovate, and succeed. I'll write a short review as soon as I've read it.

Seach inside the book here

Mia Blichfeldt

Sometimes you get lucky. I shot this natural portrait of Mia Blichfeldt - a very gifted and up-coming badminton player at a private party - just a month before she became the youngest Danish Champion in Badminton in the senior league - and she is only 16!

Of course you can find many photos of Mia "in action", but only very few where she is being just herself - outside the badminton arena.

Three beautiful girls

Family portrait for mother-father and grand parents. Shot at my home studio in Hørsholm. Give me a call or an email if you need a portrait done - either for personal use or as a gift.