Sider

28.03.2008

Er B&O i krise?



Læs artiklen her.

Der er en interessant artikel om B&O i Berlinske idag omhandlende B&O's nuværende krise. Fokus er priært på det bedagede design og den snævre målgruppe.

Nu er jeg jo ex. B&O og kan derfor godt udtale mig lidt mere frit. Efter min mening så er det ikke flere butikker B&O har brug for, men mere omsætning per butik. Målgruppen er idag primært de 35-55 årige og det skal der såmænd ikke laves så meget om på. Flere unge kunder vil ikke skade, men der er såmænd nok i den primære målgruppe globalt til at skabe en flot omsætningsvækst hos B&O.
Problemer ligger dybt begravet i det teknologiske kunnen og ambition hos B&O samt evnen til at etablere B&O som et globalt brand hos hele målgruppen. Teknologisk skal B&O være med fremme i fronten og tilbyde et unikt design samt en enestående produkt integration og et verdensklasse brugerinterface (jeg behøver blot at trække en parallel til Audi med deres "Vorsprung durch Technik" og markante men alligevel stilrene markedsføring). Markedsføringsmæssigt skal der langt mere mod til. Man kan sige meget om Kunde & Co perioden hos "B&O", men den bedste markedsføring og et fantastisk udsagn blev skabt der - A Life Less Ordinary - det er essensen af at være en B&O kunde - ikke ud fra en dansk tankegang men ud fra et internationalt perspektiv.

Blot et par tanker fra en ex. B&O, som gerne ser brandet blive en global succes. Jeg er ikke i tvivl om at B&O kan klare den nuværende krise. Det er et spørgsmål om ledelse - både i direktionen og bestyrelsen.

I den sammenhæng kan det jo undre, at der i bestyrelsen ikke forefindes stærke internationale kompetencer med forstand på retail, markedsføring og teknologi!?

"All knowledge should be translated into action", Albert Einstein