Gå videre til hovedindholdet

BeoSound 5 - et nyt ikon fra B&O


Igår var jeg til lancering af B&O's nye audiosystem - BeoSound 5. Det var en speciel oplevelse for mig, idet jeg jo stoppede som chef for salget i nord europa hos B&O for 18 måneder siden. Nu var jeg her som kunde og aktionær for at se og opleve det nye lydsystem. Og jeg blev ikke skuffet (jeg kendte til BeoSound 5, da produktet allerede var under udvikling da jeg arbejdede hos B&O).
I vanlig B&O stil blev BeoSond 5 lanceret af de dygtige medarbejdere og forhandlere overfor flere hundrede fremmødte kernekunder. Jeg kunne hurtigt aflæse disse kunders ansigter. Her var et produkt som de bare må eje, idet det indeholder alt dette som B&O er berømmet for. Super lækker design, nyeste teknologi fortolket af B&O, intuitiv betjening, flot visuel præsentation, ny standard for program-til-menneske interaktion og MOTS - "More of The Same" - musik algoritmen.
MOTS er et genialt koncept. Man vælger blot et nummer - planter et frø - og så finder BeoSound 5 selv lignende musikstykker i ens personlige digitale musiksamling og skaber automatisk en spilleliste, der giver musik i samme musikalske genre så længe man lyster og har musikstykker lagret på den 500Gb store harddisk i fuld CD-kvalitet.

Som min hustru så rigtigt viskede i mit øre midt under demonstrationen - "Go home Apple!"

Det er nemlig korrekt! Her er noget som er flottere, mere lækkert, mere unikt og frem for alt et IKON, som alle andre producenter vil studere i årene fremover og sige - "De gjorde det sgu igen hos B&O".

Derfor kan det ærgre mig, at vise danske medier ved hjælpe af "gadget fagfolk" med det samme skal sammenligne BeoSound 5 med diverse forbrugerelektronik producenters forsøg på at lave et digitale audiointerface. Sammenligning er ikke muligt. Det svare til at sammenligne en Aston Martin med en Mazda. Begge kan køre fra A-Z, men ved gud - så vil vi alle hellere foretage denne tur i en Aston Martin. Ikke fordi en Mazda ikke er en god bil - den er bare ikke unik og har ingen udstråling.

BeoSound 5 har masser af nytænkning og udstråling og er uden tvivl et nyt stil-ikon fra B&O.

Ingen tvivl i mit sind. Jeg må bare eje en BeoSound 5 og jeg vil glæde mig som et lille barn til at betjene BeoSound 5 hver dag og til at vise den frem til mine venner.

For jeg er nemlig stolt over, at Danmark har en virksomhed som B&O, der kan udvikle produkter som bliver beundret over hele verdenen og som ender på MOMA som stil ikoner.
Oplev BeoSound 5 her.


Populære indlæg fra denne blog

x-teams

I've just ordered a new book from Amazon. The name "x-teams" immediately caught my eye as I read about it in the Danish business newspaper - Børsen. The reviewer assigned 5 marks out of six, so expectations are high.
X-Teams written by Deborah Ancona and Henrik Bresman raises an interesting question already on the front cover.
"Why do teams fail?"
The topic of the book is how to build teams that lead, innovate, and succeed. I'll write a short review as soon as I've read it.

Seach inside the book here

Architectural Cubism - Day 106

A new office building in the northern part of Copenhagen. I'm getting more into architectural photography and with CS6 it is easy to correct "falling lines" perspective errors. The outer walls are forming a moire pattern when photographed. Imaging how this would look if I used a Nikon D800E instead of my old Nikon D300 :-)

Equipment: Nikon D300 with AF Nikkor 20mm f/2.8.
Exposure: 1/1000 sec at f/7.1, 0EV, ISO 200

Leder & Kommunikation

I juli 2004, da jeg var nordisk direktør for Bang & Olufsen, skrev jeg et kapitel til bogen "Kommunikationens mange ansigter".  Efter et veloverstået strategiseminar i sidste uge med min ledergruppe hos Strålfors Information Logistics, hvor jeg er administrerende direktør, så kom jeg til at tænke på denne tekst og fik lyst til at bringe den her på min blog, da budskabet fortsat er af største betydning for at lykkes med en strategiimplementering.

Der er fire grundpiller i kommunikation: Det verbale, det kropslige, det aktionsorienterede og det usagte. Der er også fire arketyper af modtagere i en moderne virksomhed: Individet, gruppen, personalet og det ophøjede individ. Uanset kommunikationsform og modtager så husk direkte, tydelig og ærlig kommunikation.

Kravene til en leders kommunikationsevner på jobbet er øget betragteligt over de sidste 10 år. Og ”jobbet” er her ikke ment i en snæver betragtning, men mere præcist det kommunikationsunivers en leder opererer i under u…