Gå videre til hovedindholdet

Har pels og tv noget til fælles?

I en interessant artikel i Berlingske Tidende Business tillæg den 21. januar med overskriften "Nedtur rammer pelshus hårdt", kan jeg finde mange lighedspunkter mellem de udfordringer pelshuset Birger Christensen og B&O står overfor.

Begge virksomheder må sande, at deres produkter ikke står øverst på indkøbssedlen som en direkte konsekvens af den globale økonomiske krise. Det er især de seneste fire måneder der har sat en tyk streg under denne kendsgerning.

Pelshuset Birger Christensen søger at imødegå denne udfordring ved at produktudvikle og introducere nye produkter der retter sig mod et yngre publikum og introducerer en revitalisering af sin prisstrategi, der via nye produkter indenfor varegrupper, skal hjælpe med at tiltrække et nyt og sikkert også yngre publikum.

Som hos B&O gælder det nemlig om at skabe trafik i butikken samt få kundedata i sit CRM-system, så en langvarig kundedialog kan påbegyndes. Det er uden diskussion den mest effektive og billigste metode til at øge salget af de klassiske pelsprodukter.

Enhver detailist skal hele tiden sørge for, at produktsortimentet er tilpasset kundernes betalingsevne og interesse - også selv om det betyder, at man til tider afviger sit normalt meget stramme sortimentspolitik. I B&O's tilfælde opfordrer jeg ikke til at der introduceres andre brand i sortimentet, men at B&O søger at udvide sortimentet med produkter der appelerer til yngre mennesker og deres betalingsevne.

De super fantastiske A8 høretelfoner, som sælger stort i USA til primært Apple's iPod produkter, er et godt eksempel på et produkt der i prisklasse (omkring de 1.000 kroner) appelerer til nye kunder. Men hvornår har vi sidst set en annonce fra B&O på A8 høretelefonen? Det er klart, at annonceres der landsdækkende med A8 alene (der nu også er introduceret i flere farver - bravo B&O), så hænger afkast regnestykket ikke sammen. Men det primære formål må være at introducere B&O til en ny målgruppe og starte en dialog med disse - det sekundære, at sælge A8-høretelefonen.

Hos Birger Christensen vil man opbygge en stor jeansafdeling samt introducere sneakers og T-shirts. Længere væk fra en dyr pels kan man da vist ikke komme. Men jeg er begejstret for idéen og er sikker på, at det vil have en positiv afsmitning på salget og pudse Birger Christensen lidt støvede image af og give det et mere ungdommeligt og trendy islæt.

Populære indlæg fra denne blog

Architectural Cubism - Day 106

A new office building in the northern part of Copenhagen. I'm getting more into architectural photography and with CS6 it is easy to correct "falling lines" perspective errors. The outer walls are forming a moire pattern when photographed. Imaging how this would look if I used a Nikon D800E instead of my old Nikon D300 :-)

Equipment: Nikon D300 with AF Nikkor 20mm f/2.8.
Exposure: 1/1000 sec at f/7.1, 0EV, ISO 200

Mia Blichfeldt

Sometimes you get lucky. I shot this natural portrait of Mia Blichfeldt - a very gifted and up-coming badminton player at a private party - just a month before she became the youngest Danish Champion in Badminton in the senior league - and she is only 16!

Of course you can find many photos of Mia "in action", but only very few where she is being just herself - outside the badminton arena.

Portrait of executive for LinkedIN and CV

Finn has some strong facial features that fits well to a high contrast b&w photo. I asked Finn to pose facing both with the left and right side tilting his face slightly to give him som options depending on where the photo need to be uploaded.



The we tried a more direct pose showing his strong hands and with less contrast.


If you live near Copenhagen give me a ping if you want a new set of portrait photos for your CV or LinkedIN.