Gå videre til hovedindholdet

Har pels og tv noget til fælles?

I en interessant artikel i Berlingske Tidende Business tillæg den 21. januar med overskriften "Nedtur rammer pelshus hårdt", kan jeg finde mange lighedspunkter mellem de udfordringer pelshuset Birger Christensen og B&O står overfor.

Begge virksomheder må sande, at deres produkter ikke står øverst på indkøbssedlen som en direkte konsekvens af den globale økonomiske krise. Det er især de seneste fire måneder, der har sat en tyk streg under denne kendsgerning.

Pelshuset Birger Christensen søger at imødegå denne udfordring ved at produktudvikle og introducere nye produkter, der retter sig mod et yngre publikum og introducere en revitalisering af sin prisstrategi, der via produkter indenfor nye varegrupper, skal hjælpe med at tiltrække et nyt og sikkert også yngre publikum.

Som hos B&O gælder det nemlig om at skabe trafik i butikken samt få kundedata i sit CRM-system, så en langvarig kundedialog kan påbegyndes. Det er uden diskussion den mest effektive og billigste metode til at øge salget af de klassiske pelsprodukter.

Enhver detailist skal hele tiden sørge for, at produktsortimentet er tilpasset kundernes betalingsevne og interesse - også selv om det betyder, at man til tider afviger sit normalt meget stramme sortimentspolitik. I B&O's tilfælde opfordrer jeg ikke til at der introduceres andre brand i sortimentet, men at B&O søger at udvide sortimentet med produkter, der appelerer til yngre mennesker og deres betalingsevne.

De super fantastiske A8 høretelfoner, som sælger stort i USA til primært Apple's iPod produkter, er et godt eksempel på et produkt, der i prisklasse (omkring de 1.000 kroner) appelerer til nye kunder. Men hvornår har vi sidst set en annonce fra B&O på A8 høretelefonen? Det er klart, at annonceres der landsdækkende med A8 alene (der nu også er introduceret i flere farver - bravo B&O), så hænger afkast regnestykket ikke sammen på den korte bane. Men det primære formål må være at introducere B&O til en ny målgruppe og starte en dialog med disse - det sekundære, at sælge A8-høretelefonen.

Hos Birger Christensen vil man opbygge en stor jeans afdeling samt introducere sneakers og T-shirts. Længere væk fra en dyr pels kan man da vist ikke komme. Men jeg er begejstret for idéen, og er sikker på, at det vil have en positiv afsmitning på salget og pudse Birger Christensen lidt støvede image af og give deres brand et mere ungdommeligt og trendy islæt.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

1.000 kontakter på LinkedIN

Jeg har netop opnået 1.000 kontakter på LinkedIN . Det er måske ikke specielt imponerende eller relevant, men i og med at jeg har haft en form for dialog og kontakt med hver og en af disse 1.000 personer, så synes jeg faktisk at det er interessant, idet det giver mit LinkedIN netværk en værdi for mig. For nogle uger siden sendte jeg en besked og et link via "Share an update" boksen til hele mit netværk. Budskabet var, at en af mine LinkedIN kontakter netop havde miste sit arbejde (virksomheden måtte lukke) og derfor var på udkik efter nye udfordringer. I fredags modtog jeg en sms med den gode nyhed, at nu var han i job igen - og kontakten blev etableret på grund af min besked via LinkedIN. Jeg anvender LinkedIN dagligt - både arbejdsmæssigt og privat - og vil ikke tøve med at udnævne LinkedIN til en af de mest relevante og professionelle "social media" platforme.

Familieportræt som gave

Et dejligt familieportræt, som blev givet i en julegave til bedsteforældrene. Det er taget i mit studie i Lyngby. Giv mit et kald hvis du også ønsker et familieportræt til en gave. Du får en digital fil i både farve og sort/hvid. Leveres via DropBox. Du kan også få et færdig print. Jeg printer selv i op til A3+ og via Grafik & Foto kan jeg tilbyde større print og indramning.

Erhvervsportræt til Linkedin og CV

Finn has some strong facial features that fits well to a high contrast b&w photo. I asked Finn to pose facing both with the left and right side tilting his face slightly to give him som options depending on where the photo need to be uploaded. The we tried a more direct pose showing his strong hands and with less contrast. If you live near Copenhagen give me a ping if you want a new set of portrait photos for your CV or LinkedIN.