Gå videre til hovedindholdet

DMA09 & Martha Stewart

Besøger i disse dage DMA09 konference in San Diego. DMA står for "Direct Marketing Association" og er den amerikanske brancheorganisation for "direct marketing". Som I mange andre industrier, så er det vigtigt at følge udviklingen på det amerikanske marked. Vi er ca. 100 danske i dette års delegation og den årlige DMA tur anvendes også til at fokusere på de danske bureauer, der deltager i den årlige ECHO Award. En norminering til DM Dagen giver adgang til at stille op til ECHO, hvilket siger noget om niveauet i danske kampagner.
I dag overværede jeg en key note speach af Martha Stewart, stifter af Living Omnimedia, Inc., og hun gjorde faktisk en rigtig god figur. Hun virkede meget autentisk og personlig, men samtidig professionel uden at det være kedelig. Det ændrede faktisk mit syn på ikonet "Martha Stewart", der har bygget en interessant virksomhed op fra en simpel start som catering leverandør. De benytter alle de nye sociale medier i deres tilstedeværelse på nettet, og hun har bl.a. 1.6 millioner personer, der følger hende på Twitter dagligt! Desuden modtager virksomheden over 1 millioner mails om året med spørgsmål om alt fra at sylte pærer til at finde de rette farvekombination til barneværelset.

Populære indlæg fra denne blog

x-teams

I've just ordered a new book from Amazon. The name "x-teams" immediately caught my eye as I read about it in the Danish business newspaper - Børsen. The reviewer assigned 5 marks out of six, so expectations are high.
X-Teams written by Deborah Ancona and Henrik Bresman raises an interesting question already on the front cover.
"Why do teams fail?"
The topic of the book is how to build teams that lead, innovate, and succeed. I'll write a short review as soon as I've read it.

Seach inside the book here

Architectural Cubism - Day 106

A new office building in the northern part of Copenhagen. I'm getting more into architectural photography and with CS6 it is easy to correct "falling lines" perspective errors. The outer walls are forming a moire pattern when photographed. Imaging how this would look if I used a Nikon D800E instead of my old Nikon D300 :-)

Equipment: Nikon D300 with AF Nikkor 20mm f/2.8.
Exposure: 1/1000 sec at f/7.1, 0EV, ISO 200

Leder & Kommunikation

I juli 2004, da jeg var nordisk direktør for Bang & Olufsen, skrev jeg et kapitel til bogen "Kommunikationens mange ansigter".  Efter et veloverstået strategiseminar i sidste uge med min ledergruppe hos Strålfors Information Logistics, hvor jeg er administrerende direktør, så kom jeg til at tænke på denne tekst og fik lyst til at bringe den her på min blog, da budskabet fortsat er af største betydning for at lykkes med en strategiimplementering.

Der er fire grundpiller i kommunikation: Det verbale, det kropslige, det aktionsorienterede og det usagte. Der er også fire arketyper af modtagere i en moderne virksomhed: Individet, gruppen, personalet og det ophøjede individ. Uanset kommunikationsform og modtager så husk direkte, tydelig og ærlig kommunikation.

Kravene til en leders kommunikationsevner på jobbet er øget betragteligt over de sidste 10 år. Og ”jobbet” er her ikke ment i en snæver betragtning, men mere præcist det kommunikationsunivers en leder opererer i under u…