Pages

19/10/2009

DMA09 & Martha Stewart

Besøger i disse dage DMA09 konference in San Diego. DMA står for "Direct Marketing Association" og er den amerikanske brancheorganisation for "direct marketing". Som I mange andre industrier, så er det vigtigt at følge udviklingen på det amerikanske marked. Vi er ca. 100 danske i dette års delegation og den årlige DMA tur anvendes også til at fokusere på de danske bureauer, der deltager i den årlige ECHO Award. En norminering til DM Dagen giver adgang til at stille op til ECHO, hvilket siger noget om niveauet i danske kampagner.
I dag overværede jeg en key note speach af Martha Stewart, stifter af Living Omnimedia, Inc., og hun gjorde faktisk en rigtig god figur. Hun virkede meget autentisk og personlig, men samtidig professionel uden at det være kedelig. Det ændrede faktisk mit syn på ikonet "Martha Stewart", der har bygget en interessant virksomhed op fra en simpel start som catering leverandør. De benytter alle de nye sociale medier i deres tilstedeværelse på nettet, og hun har bl.a. 1.6 millioner personer, der følger hende på Twitter dagligt! Desuden modtager virksomheden over 1 millioner mails om året med spørgsmål om alt fra at sylte pærer til at finde de rette farvekombination til barneværelset.

No comments:

Post a Comment