Gå videre til hovedindholdet

TouchDIVA

Vi har netop fået en TouchDIVA - en dansk udviklet musikserver (med B&O ICEPower teknologi), der streamer musik og radiostationer for et abonnement på 75 kroner om måneden. For den pris har du tilgang til "verdens største musiksamling", som de skriver på deres hjemmeside.
Vi (hele familien, med hver sin musiksmag) udsatte TouchDIVA for nogle svære musiksøgninger, men den leverede de rette kunstnere, CD'er og musiknumre hver gang. Bravo! Og så er det faktisk et meget vellykket design.
TouchDIVA er forbundet direkte til vores BeoSound 9000, der dermed fungerer som forstærker (men TouchDiva har også en forstærker på 125 Watt indbygget og højtalere kan tilsluttes direkte). Dermed kan musiken sendes ud over linksystemet. Beosound 9000 anvendes nu kun til at afspille CD'er optaget i ekstrem høj kvalitet.

Populære indlæg fra denne blog

Architectural Cubism - Day 106

A new office building in the northern part of Copenhagen. I'm getting more into architectural photography and with CS6 it is easy to correct "falling lines" perspective errors. The outer walls are forming a moire pattern when photographed. Imaging how this would look if I used a Nikon D800E instead of my old Nikon D300 :-)

Equipment: Nikon D300 with AF Nikkor 20mm f/2.8.
Exposure: 1/1000 sec at f/7.1, 0EV, ISO 200

Mia Blichfeldt

Sometimes you get lucky. I shot this natural portrait of Mia Blichfeldt - a very gifted and up-coming badminton player at a private party - just a month before she became the youngest Danish Champion in Badminton in the senior league - and she is only 16!

Of course you can find many photos of Mia "in action", but only very few where she is being just herself - outside the badminton arena.

Leder & Kommunikation

I juli 2004, da jeg var nordisk direktør for Bang & Olufsen, skrev jeg et kapitel til bogen "Kommunikationens mange ansigter".  Efter et veloverstået strategiseminar i sidste uge med min ledergruppe hos Strålfors Information Logistics, hvor jeg er administrerende direktør, så kom jeg til at tænke på denne tekst og fik lyst til at bringe den her på min blog, da budskabet fortsat er af største betydning for at lykkes med en strategiimplementering.

Der er fire grundpiller i kommunikation: Det verbale, det kropslige, det aktionsorienterede og det usagte. Der er også fire arketyper af modtagere i en moderne virksomhed: Individet, gruppen, personalet og det ophøjede individ. Uanset kommunikationsform og modtager så husk direkte, tydelig og ærlig kommunikation.

Kravene til en leders kommunikationsevner på jobbet er øget betragteligt over de sidste 10 år. Og ”jobbet” er her ikke ment i en snæver betragtning, men mere præcist det kommunikationsunivers en leder opererer i under u…