Gå videre til hovedindholdet

Dag 16 - Vinter Ikon


I dag tog jeg mit Nikon D300 med et Sigma 70-200 mm f/2.8 zoom (svagt lys udefor i øjeblikket) og gik en lang tur sammen med Lucca. Forhåbningerne var høje - nu skulle jeg finde et fedt "dagens foto". Men himlen var grå og en kombination af vind og kulde satte sit præg på dagen.
Det er nærmest som om alt levende holder vejret og venter på bedre vejr. Mit blik søgte op og her fik jeg øje på en klase blade der hang løst i en anden gren og bare ventede på at gennemføre det sidste fald til jorden og forrådnelse. Et værdigt "ikon" for vinterens barske greb om Danmark og naturen.
Ellers har jeg arbejdet med at pifte designet på bloggen op. Jeg håber, I kan lide de små ændringer.

Share

Populære indlæg fra denne blog

x-teams

I've just ordered a new book from Amazon. The name "x-teams" immediately caught my eye as I read about it in the Danish business newspaper - Børsen. The reviewer assigned 5 marks out of six, so expectations are high.
X-Teams written by Deborah Ancona and Henrik Bresman raises an interesting question already on the front cover.
"Why do teams fail?"
The topic of the book is how to build teams that lead, innovate, and succeed. I'll write a short review as soon as I've read it.

Seach inside the book here

Architectural Cubism - Day 106

A new office building in the northern part of Copenhagen. I'm getting more into architectural photography and with CS6 it is easy to correct "falling lines" perspective errors. The outer walls are forming a moire pattern when photographed. Imaging how this would look if I used a Nikon D800E instead of my old Nikon D300 :-)

Equipment: Nikon D300 with AF Nikkor 20mm f/2.8.
Exposure: 1/1000 sec at f/7.1, 0EV, ISO 200

Leder & Kommunikation

I juli 2004, da jeg var nordisk direktør for Bang & Olufsen, skrev jeg et kapitel til bogen "Kommunikationens mange ansigter".  Efter et veloverstået strategiseminar i sidste uge med min ledergruppe hos Strålfors Information Logistics, hvor jeg er administrerende direktør, så kom jeg til at tænke på denne tekst og fik lyst til at bringe den her på min blog, da budskabet fortsat er af største betydning for at lykkes med en strategiimplementering.

Der er fire grundpiller i kommunikation: Det verbale, det kropslige, det aktionsorienterede og det usagte. Der er også fire arketyper af modtagere i en moderne virksomhed: Individet, gruppen, personalet og det ophøjede individ. Uanset kommunikationsform og modtager så husk direkte, tydelig og ærlig kommunikation.

Kravene til en leders kommunikationsevner på jobbet er øget betragteligt over de sidste 10 år. Og ”jobbet” er her ikke ment i en snæver betragtning, men mere præcist det kommunikationsunivers en leder opererer i under u…