Gå videre til hovedindholdet

Dag 5 - Et postbud


Ifølge en undersøgelse jeg har læst, så er de unge, der er vokset op med SMS og Facebook, meget begejstrede for at modtage et fysisk brev - hvilket sker meget sjældent for dem!
Et brev med et personligt budskab (baseret på de informationer man har om målgruppen eller om personen selv) vil blive læst med største interesse og maksimal opmærksomhed. Jo mere personaliseret et brev kan blive, jo mere relevant er det for modtageren og jo mere tid anvendes på at læse budskabet.
Marketingchefer og reklamebureauer bør derfor seriøst overveje at udbygge deres dialog med den unge generation ved hjælp af det fysiske brev som et supplement til generiske on-line banner, magasin og avis annoncer.
Den lille postmand i træ er en Kaj Bojesen figur (ham med de berømte Garder figurer i træ).

Populære indlæg fra denne blog

Architectural Cubism - Day 106

A new office building in the northern part of Copenhagen. I'm getting more into architectural photography and with CS6 it is easy to correct "falling lines" perspective errors. The outer walls are forming a moire pattern when photographed. Imaging how this would look if I used a Nikon D800E instead of my old Nikon D300 :-)

Equipment: Nikon D300 with AF Nikkor 20mm f/2.8.
Exposure: 1/1000 sec at f/7.1, 0EV, ISO 200

Leder & Kommunikation

I juli 2004, da jeg var nordisk direktør for Bang & Olufsen, skrev jeg et kapitel til bogen "Kommunikationens mange ansigter".  Efter et veloverstået strategiseminar i sidste uge med min ledergruppe hos Strålfors Information Logistics, hvor jeg er administrerende direktør, så kom jeg til at tænke på denne tekst og fik lyst til at bringe den her på min blog, da budskabet fortsat er af største betydning for at lykkes med en strategiimplementering.

Der er fire grundpiller i kommunikation: Det verbale, det kropslige, det aktionsorienterede og det usagte. Der er også fire arketyper af modtagere i en moderne virksomhed: Individet, gruppen, personalet og det ophøjede individ. Uanset kommunikationsform og modtager så husk direkte, tydelig og ærlig kommunikation.

Kravene til en leders kommunikationsevner på jobbet er øget betragteligt over de sidste 10 år. Og ”jobbet” er her ikke ment i en snæver betragtning, men mere præcist det kommunikationsunivers en leder opererer i under u…

Portrait of executive for LinkedIN and CV

Finn has some strong facial features that fits well to a high contrast b&w photo. I asked Finn to pose facing both with the left and right side tilting his face slightly to give him som options depending on where the photo need to be uploaded.



The we tried a more direct pose showing his strong hands and with less contrast.


If you live near Copenhagen give me a ping if you want a new set of portrait photos for your CV or LinkedIN.