Gå videre til hovedindholdet

BIG BANG - en flot fotobog med89 talentfulde danske fotografer





Fotobureauet - DAS BURO - har udgivet fotobogen BIG BANG, som jeg har fået til anmeldelse.

Formatet er traditionel bogform (24 (H) x 17 (B) x 2.5 (T) cm) og omfatter ca. 110 sider. Der er anvendt Munken Print White 150 g/m2 papir til siderne og Arctic Volume White 300 g/m2 papir til omslaget. Der er ingen forstyrrende tekst, men blot 110 sider fyldt med mange flotte billeder.

Følgende fotografer er repræsenteret i bogen:
Personligt er jeg meget betaget af det materiale fotograf Lars Bech fremviser, hvis komposition, tonalitet, portræt vision, motiv selektion og professionelle efterbehandling er en inspirationskilde. Desuden vil jeg fremhæve fotograf Kim Høltermand som en af mine favoritter. Stilen er tydeligvis anderledes end hos Lars Bech, og det er kontrasten i stilform, der tiltaler mig. Her er færre personer og flere elementmotiver samt arkitektur. Tonaliteten er afdæmpet, og der anvendes enkel tone samt split tone for at skabe fokus på motivet og en overordnet afdæmpethed.

Alle de bidragende fotografer har spændende, provokerende og flotte billeder at fremvise. Tag et kik på deres respektive hjemmeside, og du får hurtigt et indtryk af, hvad der venter dig af billeder i denne bog.

BIG BANG er absolut en fotobog jeg kan anbefale. Den ligger fast på mit arbejdsbord, og er en konstant kilde til inspiration og motivation.

Prisen er 250 kroner hvis du bestiller her og 200 kroner hvis du køber den hos udvalgte forhandlere, som du finder anført på samme side hvor bogen kan købes (ISBN: 978-87-994372-0-7).

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

1.000 kontakter på LinkedIN

Jeg har netop opnået 1.000 kontakter på LinkedIN . Det er måske ikke specielt imponerende eller relevant, men i og med at jeg har haft en form for dialog og kontakt med hver og en af disse 1.000 personer, så synes jeg faktisk at det er interessant, idet det giver mit LinkedIN netværk en værdi for mig. For nogle uger siden sendte jeg en besked og et link via "Share an update" boksen til hele mit netværk. Budskabet var, at en af mine LinkedIN kontakter netop havde miste sit arbejde (virksomheden måtte lukke) og derfor var på udkik efter nye udfordringer. I fredags modtog jeg en sms med den gode nyhed, at nu var han i job igen - og kontakten blev etableret på grund af min besked via LinkedIN. Jeg anvender LinkedIN dagligt - både arbejdsmæssigt og privat - og vil ikke tøve med at udnævne LinkedIN til en af de mest relevante og professionelle "social media" platforme.

Familieportræt som gave

Et dejligt familieportræt, som blev givet i en julegave til bedsteforældrene. Det er taget i mit studie i Lyngby. Giv mit et kald hvis du også ønsker et familieportræt til en gave. Du får en digital fil i både farve og sort/hvid. Leveres via DropBox. Du kan også få et færdig print. Jeg printer selv i op til A3+ og via Grafik & Foto kan jeg tilbyde større print og indramning.

Erhvervsportræt til Linkedin og CV

Finn has some strong facial features that fits well to a high contrast b&w photo. I asked Finn to pose facing both with the left and right side tilting his face slightly to give him som options depending on where the photo need to be uploaded. The we tried a more direct pose showing his strong hands and with less contrast. If you live near Copenhagen give me a ping if you want a new set of portrait photos for your CV or LinkedIN.