Pages

24/12/2011

BIG BANG





Fotobureauet - DAS BURO - har udgivet fotobogen BIG BANG, som jeg har fået til anmeldelse.

Formatet er traditionel bogform (24 (H) x 17 (B) x 2.5 (T) cm) og omfatter ca. 110 sider. Der er anvendt Munken Print White 150 g/m2 papir til siderne og Arctic Volume White 300 g/m2 papir til omslaget. Der er ingen forstyrrende tekst, men blot 110 sider fyldt med mange flotte billeder.

Følgende fotografer er repræsenteret i bogen:


Personligt er jeg meget betaget af det materiale fotograf Lars Bech fremviser, hvis komposition, tonalitet, portræt vision, motiv selektion og professionelle efterbehandling er en inspirationskilde. Desuden vil jeg fremhæve fotograf Kim Høltermand som en af mine favoritter. Stilen er tydeligvis anderledes end hos Lars Bech, og det er kontrasten i stilform der tiltaler mig. Her er færre personer og flere elementmotiver samt arkitektur. Tonaliteten er afdæmpet og der anvendes enkel tone samt split tone for at skabe fokus på motivet og en overordnet afdæmpethed.

Alle de bidragende fotografer har spændende, provokerende og flotte billeder at fremvise. Tag et kik på deres respektive hjemmeside, og du får hurtigt et indtryk af, hvad der venter dig af billeder i denne bog.

BIG BANG er absolut en fotobog jeg kan anbefale. Den ligger fast på mit arbejdsbord og er en konstant kilde til inspiration og motivation.

Prisen er 250 kroner hvis du bestiller her og 200 kroner hvis du køber den hos udvalgte forhandlere, som du finder anført på samme side hvor bogen kan købes (ISBN: 978-87-994372-0-7).

No comments:

Post a Comment