Gå videre til hovedindholdet

Tulips - Day 68


Today I was tired after 2 hours of spinning, so creativity and energy was low. But my wife had just bought a lovely bouquet of tulips, so why not target them as a subject for the "photo of the day".

Above is my final image after I added lots of flash light and did some heavy post processing in both LR4 and CS5. 

Here is the starting image where both a SB-700 and a SB-900 is shooting at their lowest flash output (controlled through PW's - PocketWizard Flex TT5 x 2, PW Mini TT1, PW AC3).


From here I started to positioning the two Speedlights and increased their flash output until the wall behind the flowers was completely white (done with a SB-700 lashing the wall from the right side and with a SB-900 front left lighting both the tulips and the wall on the left). I used a white reflector to reflect light from the wall to the bottom half of the vase. A Nikon MC-36 remote cable release unit was used to trigger the camera (Nikon D300 with Sigma 70-200mm f/2.8).

Here is my set-up :-)



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

1.000 kontakter på LinkedIN

Jeg har netop opnået 1.000 kontakter på LinkedIN . Det er måske ikke specielt imponerende eller relevant, men i og med at jeg har haft en form for dialog og kontakt med hver og en af disse 1.000 personer, så synes jeg faktisk at det er interessant, idet det giver mit LinkedIN netværk en værdi for mig. For nogle uger siden sendte jeg en besked og et link via "Share an update" boksen til hele mit netværk. Budskabet var, at en af mine LinkedIN kontakter netop havde miste sit arbejde (virksomheden måtte lukke) og derfor var på udkik efter nye udfordringer. I fredags modtog jeg en sms med den gode nyhed, at nu var han i job igen - og kontakten blev etableret på grund af min besked via LinkedIN. Jeg anvender LinkedIN dagligt - både arbejdsmæssigt og privat - og vil ikke tøve med at udnævne LinkedIN til en af de mest relevante og professionelle "social media" platforme.

Familieportræt som gave

Et dejligt familieportræt, som blev givet i en julegave til bedsteforældrene. Det er taget i mit studie i Lyngby. Giv mit et kald hvis du også ønsker et familieportræt til en gave. Du får en digital fil i både farve og sort/hvid. Leveres via DropBox. Du kan også få et færdig print. Jeg printer selv i op til A3+ og via Grafik & Foto kan jeg tilbyde større print og indramning.

Erhvervsportræt til Linkedin og CV

Finn has some strong facial features that fits well to a high contrast b&w photo. I asked Finn to pose facing both with the left and right side tilting his face slightly to give him som options depending on where the photo need to be uploaded. The we tried a more direct pose showing his strong hands and with less contrast. If you live near Copenhagen give me a ping if you want a new set of portrait photos for your CV or LinkedIN.