Gå videre til hovedindholdet

Opslag

Dag 12 - En Mørk Vej

Jeg var ude at spise med en kunde i aften, hvorfor det blev sent inden jeg kom hjem. Skyndsomt greb jeg mit kamera og Lucca (min hund), og gik ud i natten for at fange dagens foto inden midnat. Resultatet blev dette natfoto af en mørk vej, hvor en bil bliver foreviget med en lukketid på 1.6 sek, hvilket resulterede i de lange lyskegler - nærmest en tegneserie effekt (øjne på stilke) - samt reflektionerne i den våde asfalt. Vejlamperne danner en perlerække af lys, der giver fotoet perspektiv. Symbolikken er, at i det nuværende erhvervsklima er det svært at spå om fremtiden, og at det derfor kun er muligt at navigere på en kort tidshorisont.

Dag 11 - Min Højre Hånd

Hvorfor et foto af min højre hånd? Fordi jeg synes, at dette nærfoto viser livserfaringens spor på min hånd og hud.

Dag 10 - Avatar dag

I dag kom vi så endelig i biografen for at se den meget omtalte "Avatar" film i 3D. Det var ganske god underholdning. Et meget banalt tema - som man har set utallige gange før på film - tilsat den seneste computer animationsteknik. Meget imponerende og en film man bør se - alene for at beundre den teknik filmskaberne nu besidder. Inden længe vi der blive produceret film uden menneskelig deltagelse, og vi vil ikke kunne se forskel! Hjemme igen tog jeg de fire billetter og stablede dem op mod hinanden - ligesom en lille firkant. Herefter benyttede jeg en kontorlampe til at lyse igennem "konstruktionen" bagfra, hvilket resulterede i en dæmpet gennemlysning, der også fik teksten på bagsiden af billetten til at træde frem. I PS lavede jeg to versioner - een med de originale lidt brune/orange billetfarver og een s/h version tilsat "Graphic Pen" filter. Disse to version blev lagt i lag og med en 60% gennemsigtighed trak jeg noget af den brune/orange farve

Dag 9 - Snebølger

Dagens foto er vores tag med et flot lag sne på og med den blå himmel som baggrund.  Vinteren viste sig fra sin flotte side i dag med sol, blå himmel og 2-4 graders frost. Jeg har tilføjet en smule vignettering samt noget støj for at give fotoet et ekstra pift. Dagen startede med en times spinning sammen med et par venner. Herefter skulle en kubikmater brænde lige flyttes fra vejen og ned til huset samt stables. Så overkroppen blev også trænet i dag :-)

Dag 8 - Speak Up

Jeg er ikke speciel kreativ idag. Det er fredag og min hjerne er mør. Så jeg gemmer de gode skud til week-enden! Men for at få dagens foto i kassen tog jeg mit D300 og monterede det på et stativ. Ved hjælp af lys fra en lampe fra højre side samt en SB600 flash fra oven, tog jeg dette "produkt skud" af toppen af en BeoLab 5 højtaler. Ved hjælpe af forskellige gradueringslag i PS har jeg sikret, at der fortsat bløde overgangstoner selvom kontrasten er hård.

Dag 7 - Et Blåt Mysterium

Idag har jeg lavet et still-life foto - altså en indendørs fotooptagelse af en genstand, der er belyst på en kreativ måde. Kan du gætte hvad det er? Jeg har anvendt mit makro objektiv og fotoet er tilført 20% støj og en blå tone for at skabe en ekstra effekt.

Dag 6 - En Body Bike mand

Dette er mig efter 50 minutters spinning (Body Bike I) - svedende men glad.  Sammen med to af mine venner kørte vi dagens spændinger ud af kroppen. Det eneste problem vi havde var at få et skab i omklædningsrummet og plads til at skifte tøj. Selv til badet måtte vi stå i kø. De danske fitness centre er netop i disse dage fyldt til bristepunktet af danskere på en mission, der i de fleste tilfælde er formuleret lige op til nytårsaften. Et nytårsforsæt skal realiseres, og det betyder rigtig mange svedende kroppe i kamp med forskellige maskiner. Jeg forventer dog, at en 50-70% er stoppet igen efter et par måneder. Så bliver der igen mere plads til os stamgæster :-)

Dag 5 - Et postbud

Ifølge en undersøgelse jeg har læst, så er de unge, der er vokset op med SMS og Facebook, meget begejstrede for at modtage et fysisk brev - hvilket sker meget sjældent for dem!  Et brev med et personligt budskab (baseret på de informationer man har om målgruppen eller om personen selv) vil blive læst med største interesse og maksimal opmærksomhed. Jo mere personaliseret et brev kan blive, jo mere relevant er det for modtageren og jo mere tid anvendes på at læse budskabet. Marketingchefer og reklamebureauer bør derfor seriøst overveje at udbygge deres dialog med den unge generation ved hjælp af det fysiske brev som et supplement til generiske on-line banner, magasin og avis annoncer. Den lille postmand i træ er en Kaj Bojesen figur (ham med de berømte Garder figurer i træ).

Dag 4 - En mail besked

Jeg er meget effektiv på grund af min mail, som anvendes til at kommunikere med mange eksterne personer hver dag omkring mange forskellige emner - parallelt. Men jeg oplever også ofte, at en mail kan gå frem og tilbage 5-10 gange omkring et emne, der kunne være afklaret over een telefonsamtale. Vi er ofte ikke specielt gode til at udtrykke os i en mail, der jo ofte skrives i al hast. Så et af mine nytårs forsæt er, at ringe mere til mine eksterne relationer (ligesom jeg ofte går til mine kollegaer, for at drøfte noget med dem i stedet for at sende dem en mail) og TALE med dem i stedet for at SKRIVE til dem.

Dag 3 - Et savværk

I morges vågnede vi op til et meget koldt hus. Vores fyr var stået af i løbet af natten. Typisk, at når Danmark rammes af meget koldt vejr, så skal vores fyr lave ballade. Der skal skiftes en ekspansionsbeholder. Så i mellemtiden må jeg jo finde den gamle sav frem og save i planker og andet godt jeg kan finde rundt omkring i garagen. Kaminen i stuen varmer godt op, men klarede langt fra hele huset.  Og jeg skal love for, at det er god motion at save! I morgen kommer der et tårn af brænde og forhåbentlig også en VVS mand - men de har jo sikkert rygende travlt disse dage.

Dag 2 - En bjørnetjeneste

I dag var jeg i Zoo sammen med min datter Camilla og min søn Christian. Vi deltog i den årlige 2. januar Zoo dag som medlem af Copenhagen Photowalking Hub . Jeg havde mit Nikon D300 med, Camilla sit Nikon D50 og Christian fotograferede for første gang og var udstyret med et Nikon D70s. Vi havde perfekt vejr med klar blå himmel, sol og 2-4 frostgrader. Flere af dyrene var ude, og der blev taget rigtig mange fotos. Derfor bliver mit Dag 2 foto i mit "Projekt 365" også fra Zoo. Mange "Projekt 365" går ud på at tage et selvportræt hver dag, men det vil jeg skåne jer for. Derfor er målet med mit "Projekt 365" at tage et foto hver dag af et motiv jeg synes er spændende, knytte en lille historie til og lægge det ud på min blog samt min side på Flickr . Bjørnen hyggede sig gevaldigt, og ænsede os næsten ikke. Jeg fik dog larmet lidt, så den kastede et blik på fredsforstyreren. Bang så var fotoet i kassen.

Dag 1 - Et camufleret selvportræt

Når man træder ind i det nye år, så skal man også have en liste af nytårsforsæt (staves det forøvrigt med eller uden 't'? Søger man på nettet så findes der mange link med begge versioner! Jeg tror det er uden 't'). To af mine er: At komme i bedre form. Dette gøres ved at dyrke BodyBike og løbe. At tage et foto om dagen og udgive disse som en fotodagbog - et såkaldt Projekt365 Første foto er fra nytårsaften hos nogle venner. Fotoet er taget 01-01-2010 00.12.02 (bemærk, at det er kun 0,1 og 2 taller der anvendes) og forestiller mig med et par unikke briller fotograferet lidt nedefra (derfor den lidt forkrampede hovedstilling) og iført min franske tema udklædning i form af et passende overskæg og "Vrai Basque" på hovedet.  Det var en gigant aften - om end lidt koldt for fødderne, da jeg stod og grillede mørbradsbøffer udenfor i 10 graders frost og fordi festen foregik på ægte fransk "la resistance" manér i min vens netop udgravede bunker under huset

Jeg har solgt mit første "stock" foto

"Stock photo" er fotoarkiver, hvor alle der har brug for et foto til en speciel lejlighed, kan købe fotos. Et af de helt store er iStockPhoto . Jeg har nu solgt mit første foto via iStockOhoto, der viser et typisk dansk strand perspektiv med store vidder og høj himmel (se ovenfor).  Jeg vil tro, at dette foto er købt i forbindelse med det store mediefokus der har været på Danmark i den sidste tid pga. klimatopmødet, hvor der har været behov for at vise noget "typisk dansk" i forbindelse med en beskrivelse af Danmark. Vi taler ikke store penge :-) men det er en start, der giver blod på tanden. Kravene er høje til fotoets kvalitet (man skal igennem en streng godkendelsesprocedure for hvert foto, der sættes til salg) og der er ligeledes strenge krav til copyright, modeltilladelse, visuelle brands etc. Der er dog flere amatørfotografer, som tjener en skilling ved at fokusere på et tema og så dyrke dette fotografisk (f.eks. "julen"). Dermed er det nemmere a

Et foto publiceret i METROPOLIS

Et af mine arkitektoniske foto er blevet anvendt i det anerkendte amerikanske magasin METROPLIS , der fokuserer på arkitektur og lys. Bladet henvender sig til arkitekter og lysdesignere. Det er et foto fra min serie af den fantastisk Sheikh Zayed bin Sultan al-Nahyan Mosque i Abu Dhabi. Et andet fra samme serie er blevet anvendt i et andet arkitektoniske magasin tdiligere. Fotoet blev forøvrigt lokaliseret på Flickr , og er endnu et argument for at anvende Flickr til at fremvise sin fotografiske kunnen. Spring direkte til side 62  for at se mit foto i artiklen om lysdesignerne Speirs & Major, og deres forskellige lysdesigns på markante arkitektoniske projekter - herunder Sheikh Zayed bin Sultan al-Nahyan moskeen.

"Purple Heart" er publiceret på photographybay.com

Mit foto "Purple Heart" begyndte pludselig at få mange hits på Flickr. Det skyldes, at det er udvalgt af redaktøren på Photography Bay som det første af ialt 20 fotos, som han har fundet hos Photography Bay's gruppe på Flickr. Argumentet for at vælge netop mit foto er, at det "sprang ham i øjnene" da han så hen over de mange fotos, der befinder sig i "poolen".  Det er dejligt at få sådan en anerkendelse, da et foto jo netop skal få den beskuende til at stoppe op og betragte!

Ledere er for dårlige til at motivere

Under overskriften "Ledere er for dårlige til at motivere" bragte Børsen den 24. august en artikel, hvor en undersøgelse foretaget af Dufke Result viser, at "...fire ud af ti ledere er usynlige og giver ikke den respons, medarbejderne har brug for i deres arbejde...". "Det er demotiverende for en medarbejder, når man ikke kender de forventninger, der hviler på én. I disse krisetider er der netop brug for, at lederen træder i karakter over for medarbejderne. Det er ganske enkelt nødvendigt for at præstere optimalt," siger Flemming Dufke . I en kommentar fra Ledernes Hovedorganisation siger ledelsesrådgiver Helle Bruun Madsen følgende, "Jeg tror ikke, at nogen ledere bevist glemmer eller overser deres medarbejdere. Noget kan skyldes travlhed, men mange ledere tror også, at de motiverer godt nok, fordi de ikke hører andet fra deres ansatte." Hos Strålfors Information Logistics arbejder vi meget med at øge motivationen hos medarbejderne, da

Min far er død

Idag blev jeg ringet op af Århus politi med beskeden om, at min far var fundet død i sin bolig.  Jeg har ikke helt fattet det endnu, men da kontakten mellem far og hans fem børn har været omtrent ikke eksisterende i de seneste 15 år, så sidder jeg blot tilbage med en hul fornemmelse. Jeg har mistet min far. Punktum. Her er et foto af min hustru Vivi, min søn Christian og min datter Camilla. Det er mit håb, at jeg vil få fornøjelsen af at væe sammen med mine børn og familie til den sidste dag i mit liv. Alt andet er sgu for meningsløst.

Hastighed dræber

I påsken blev 13 personer dræbt i drafikken. Senest 4 unge mennesker i en og samme bil, der ramte et træ efter at føreren mistede kontrollen over bilen. Fire til fem gange om året kører jeg til Italien og retur. Mange kører rigtig stærkt, men efter forholdene. Når der dukker en farlig situation op, så er det som regel omkring de større byer og i forbindelse med unge mænd, der kører hasarderet på motorvejen. Der er kun een løsning på dette problem. Når de unge som 18 årig har fået deres kørekort, så starter de med 3 klip i kortet. Der skal derfor kun een hændelse til at kortet bliver fradømt igen. Efter nogle år - f.eks. 2 år, så fjernes det ene klip og en hændelse udløser en betinget fradømmelse af kørekortet. Efter endnu 2 år fjernes endnu et klip og de normale regler for tildeling af klip og straf anvendes. Efter yderligere 2 år fjernes et klip etc.  Det gælder om at give de unge billister - især de unge drenge/"mænd" et signal fra dag eet af. Politiet og samfundet vil

Ledelsesværktøjet "Must Win Battles"

Det er efterhånden lang tid siden jeg sidste har skrevet på min blog. Jobbet som adm. direktør hos Strålfors Information Logistics A/S er super spændende og tager alt min tid. Vi har fået en god start på året med overskud i både januar og februar. Børsen har nu i en længere periode kørt en artikelserie med titlen "Vejen ud af krisen". Det er befriende, at Børsen vælger ikke udelukkende at fokusere på krisen set fra den negative side, men også viser hvordan mange virksomheder, med vidt forskelligt udgangspunkt, finder en vej ud af krisen. Jeg læser alle disse artikler, og springer de negative artikler over. Hos Strålfors Information Logistics introducerer jeg nu ledelsesværktøjet "Must Win Battles" og min ledergruppe har modtaget bogen "Must-Win Battles: Creating the Focus You Need to Achieve Your Key Business Goals (Financial Times Series) by J.Peter Killing, Thomas Malnight, and Tracey Keys". Jeg har defineret 4 MWB'er, som ledelsen skal klar

Har pels og tv noget til fælles?

I en interessant artikel i Berlingske Tidende Business tillæg den 21. januar med overskriften "Nedtur rammer pelshus hårdt" , kan jeg finde mange lighedspunkter mellem de udfordringer pelshuset Birger Christensen og B&O står overfor. Begge virksomheder må sande, at deres produkter ikke står øverst på indkøbssedlen som en direkte konsekvens af den globale økonomiske krise. Det er især de seneste fire måneder, der har sat en tyk streg under denne kendsgerning. Pelshuset Birger Christensen søger at imødegå denne udfordring ved at produktudvikle og introducere nye produkter, der retter sig mod et yngre publikum og introducere en revitalisering af sin prisstrategi, der via produkter indenfor nye varegrupper, skal hjælpe med at tiltrække et nyt og sikkert også yngre publikum. Som hos B&O gælder det nemlig om at skabe trafik i butikken samt få kundedata i sit CRM-system, så en langvarig kundedialog kan påbegyndes. Det er uden diskussion den mest effektive og billigste

Global krise eller vækstpause?

Min dejlige kloge kone sagde atter noget ganske fornuftigt forleden, da vi kørte til lufthavnen for at rejse på et forlænget week-end ophold i New York sammen med vores datter og søn (min datters konfirmationsgave – billeder følger snarest). Hun sagde, at hos Telia ser vi ikke på den nuværende markedssituation som en krise men udelukkende som en vækstpause. Og jeg blev i rigtig godt humør af den sætning. Hvor er det trættende hele tiden at høre om krise, krise, krise. Den nuværende situation er ikke behagelig og rammer mange mennesker, og kan betyde store forandringer i hverdagen. Det kan der ikke gøres meget ved på den korte bane (og det er her politikerne skal vise fremsyn og handle hurtigt for at genoprette tilliden og troen på fremtiden), men vi kan alle vælge vores egen tilgang til udfordringerne.  Forandring er ikke nødvendigvis af det onde, men er med til at skærpe vores sanser og tvinge os til at fokusere på det essentielle. Det samme gør sig gældende for virksomheder og a

Bog om det at netværke

Jeg har besluttet at skrive en bog om kunsten at netværke . Det er jo et vidt begreb og der er rigtig mange emner at tage fat på. Derfor har jeg brug for input til emner, som er relevante at behandle.  Skriv derfor gerne en kommentar til dette indlæg med forslag til mulige emner, som du gerne ser behandlet i bogen. Endvidere vil jeg anvende egne fotos i bogen, der på en eller anden måde illustrerer emnet.

Har B&O en fremtid?

Det er en spørgsmål jeg ofte hører i denne tid. Den seneste nedjustering understreger relevansen af dette spørgsmål. Jeg taler med flere af mine gamle kollegaer, der fortsat arbejder hos B&O, og tvivlen vokser også hos dem. Men de klør på det bedste de kan, og i linje med den mærkevare filosofi, som B&O har dyrket de sidste mange årtier. Men det er netop her, at kimen til B&O's ulykkelige situation skal findes. B&O er nu endt i den samme situation som firmaet befandt sig i for 10 år siden. Teknologisk er konkurrenterne foran B&O - ofte med fokus på andre teknologiområder, som B&O lidt arrogant vælger at se bort fra under sloganet - "Vi ved bedre og træffer den beslutning for forbrugeren".  Dog har profilen på en B&O-kunde ændret sig de seneste 10 år. Hvor kunderne for 10 år siden ikke var specielt teknologitunge og blot ønskede en nem betjening (Beo4) og elegant integration (BeoLink) og et lækkert design (dyre materialer), så er B&O-kund

Min søn

Hvor går det bare hurtigt. Forleden dag kom Christian til verden og nu er han allerede 11 år. Og inden vi har set os om er han 20 år, og flytter hjemme fra.  En tragisk hændelse i vores familie, som har berørt os alle dybt, har vist mig hvor tilfældigt uretfærdigheden rammer og hvor hurtigt vi kan blive berøvet dem som vi elsker mest. Min søster mistede sin 18-årige søn i en bilulykke i julen. Helt meningsløst. Hvad betyder finanskrise og et stop for kortvarig forbrugslykke, når vi burde bruge al vor tid og energi sammen med dem som vi elsker mest.

Jeg tiltræder som adm. direktør for Strålfors Information Logistics A/S

Den 1. december tiltrådte jeg som adm. direktør for Strålfors Information Logistics A/S i Brøndby og Tilst – Læs om virksomheden her . Jeg ser meget frem til den spændende opgave, at udvikle virksomheden yderligere indenfor både det traditionelle forretningsområde – print, kuvertering og distribution, og til at udvikle nye forretningsområder, der skal sikre Strålfors Information Logistics en fortsat førerposition på det nordiske og danske marked, når det drejer sig om distribution af information uafhængigt af medie – papir eller elektronisk. Vi opererer indenfor fire forretningsområder: Administrativ Kommunikation – Elektronisk og trykt virksomhedsinformation til mange modtagere Markedskommunikation – One-to-one markedsføring EDH – Elektronisk Dokument Håndtering Kort – Løsninger indenfor betalings-, SIM-, bonus- eller gavekort

Hvis din virksomhed ikke er i krise, så antag at den er det!

Hvordan skal man agere i det oprørte hav som kendetegner erhvervslivets betingelser i disse dage? Skal strategien justeres? Skal missionen opdateres? Holder visionen ikke mere? Uanset krise eller ej, er det ofte her at virksomheder kommer til kort. Vision, mission og strategi blandes sammen og ændres efter behov. Mange ledere har svært ved at skelne mellem vision og mission. Strategi forveksles ofte med behovet for at gennemføre kortsigtede justerende handlinger. Ifølge Michael Porter er det muligt at teste om et lederteam ser virksomhedens strategi på samme måde ved at bede dem svare på følgende fem spørgsmål uafhængigt af hinanden: 1) Har virksomheden et eller flere unikke tilbud til markedet (value proposition)? Hvis dette ikke er tilfældet, så konkurrerer man på operationel excellence, men opnår med stor sandsynlighed aldrig en overlegen markedsposition. 2) Tilbyder virksomheden en anderledes sammensat værdikæde end den generiske værdikæde i industrien? Hvis dette ikke er

Oplevelser skal sælge danske produkter

Dette er overskriften på en artikel i Børsen dags dato. Danmarks Vækstråd, med formand Lars Nørby Johansen i spidsen, anbefaler på baggrund af en ny rapport "Vækst via oplevelser - en analyse af Danmark i oplevelsesøkonomien" udarbejdet af Erhvervs- og Byggestyrelsen, at danske virksomheder anvender oplevelser til at sælge deres produkter og dermed retfærdiggøre en prisdifferentiering. Ser vi bort fra "rene" forlystelser, såsom en tur i Tivoli eller i et vandland, så køber jeg ikke argumentet, at danske virksomheder kan anvende oplevelser knyttet til produktet eller salgsprocessen for at øge salget. Her blandes to ting sammen. Danske virksomheder kan kun opnå en positiv prisdifferentiering ved tilføre produktet innovation, kvalitet og design. Det er der flere af konkurrenterne der også magter, så derfor er det nødvendigt med en ekstra dimension - nemlig "den gode historie". Men dette må ikke forveksles med "den gode oplevelse"! Flere og flere ku

Mr. Young Deer

Mr. Young Deer , af  Kirstein . Jeg fik lov til at komme rigtig tæt på og med en 200mm zoom, så kom dette foto i kassen.  Der er noget trossigt over dyret - som om han siger - "jeg er ikke bange for dig og dit kamera"..... Nikon D300, Sigma 70-200mm f/2.8 (170mm), ISO 200, 1/80s, f/5.

Kan en leder blande ferie og arbejde?

Self Portrait , af  Kirstein . I en artikel i dagens udgave af ErhvervsBladet med overskriften "Chefer trodser advarsler om at arbejde i ferien" , behandles dette emne meget kort og noget overfladisk. Men det slører jo ikke det faktum, at mange ledere vælger at tage deres arbejde med på ferie, hvilket jo er blevet så meget nemmere med mobiltelefon med mail klienter samt trådløs turbo 3G på den bærbare. Arbejdsmiljøkonsulent hos Lederne Sine Tønnesen advarer mod at tage arbejde med på ferie og forudser, at "dette kan resultere i udbrændthed og stress på længere sigt, idet man ikke komme ned i gear" . Min oplevelse er, at der findes to typer for stress - positiv og negativ. Hvis man som leder synes at jobbet er spændende og udfordrende, så er det meget svært at slippe tankerne på ferie (positiv stress). Faktisk sker det omvendte idet afslapning sætter gang i kreativiteten og mange gode idéer fødes på ferien. Et andet aspekt er "ansvarlighed". Som lede

Camilla vinder sølv ved U15 DM i Volleyball

Her er et foto fra DM i Volleyball for U15, hvor Lyngby pigerne vandt sølv.  Camilla spillede nogle fantastiske kampe og her hænger hun i luften klar til at sende bolden ned i gulvet på modstanderens side.

Ny spændnede bog - "x-teams" / New exiting book "x-teams"

Jeg har lige bestilt en ny bog fra Amazon. Navnet "x-teams" fangede øjeblikkeligt mit blik, da jeg læste om det i den danske erhvervsavis - Børsen. Anmelderen tildelte 5 karakterer ud af seks, så forventningerne er høje. X-Teams skrevet af Deborah Ancona og Henrik Bresman rejser et interessant spørgsmål allerede på forsiden. "Hvorfor fejler hold?" Emnet for bogen er, hvordan man bygger teams, der leder, innoverer og lykkes. Jeg skriver en kort anmeldelse, så snart jeg har læst den. Søg inde i bogen her I've just ordered a new book from Amazon. The name "x-teams" immediately caught my eye as I read about it in the Danish business newspaper - Børsen. The reviewer assigned 5 marks out of six, so expectations are high. X-Teams written by Deborah Ancona and Henrik Bresman raises an interesting question already on the front cover. "Why do teams fail?" The topic of the book is how to build teams that lead, innovate, and succeed. I'll write a

Martin Schoeller - en meget talentfuld tysk fotograf

(DK) Hos ACE GALLERY Institute Of Contemporary Art i Los Angeles udstiller mange dygtige fotografer. Jeg har specielt bidt mærke i tyskeren Martin Schoeller .  Prøv f.eks. at se hans store serie af portræt fotografier - heraf mange kendte skuespillere, erhvervsfolk og politikere - samt den dybt foruroligende billedserie af kvindelige body buildere. (UK) At ACE GALLERY Institute Of Contemporary Art in Los Angeles many famous photographer are exhibiting.  Especially I've noticed the German photographer Martin Schöller .  Try and look at his series of portraits - among those many famous actors, business people and politicians. Try also to look at the photo portrait series of female body builders. Very disturbing stuff if you ask me!

Er B&O i krise?

Der er en interessant artikel om B&O i Berlinske idag omhandlende B&O's nuværende krise. Fokus er priært på det bedagede design og den snævre målgruppe. Nu er jeg jo ex. B&O og kan derfor godt udtale mig lidt mere frit. Efter min mening så er det ikke flere butikker B&O har brug for, men mere omsætning per butik. Målgruppen er idag primært de 35-55 årige, og det skal der såmænd ikke laves så meget om på. Flere unge kunder vil ikke skade, men der er såmænd nok i den primære målgruppe globalt til at skabe en flot omsætningsvækst hos B&O.  Problemer ligger dybt begravet i det teknologiske kunnen og ambition hos B&O samt evnen til at etablere B&O som et globalt brand hos hele målgruppen.  Teknologisk skal B&O være med fremme i fronten og tilbyde et unikt design samt en enestående produkt integration og et verdensklasse brugerinterface (jeg behøver blot at trække en parallel til Audi med deres "Vorsprung durch Technik" og markante men alli

Camille kan ikke vente - Skiløb forude....

Vi opholder os udenfor hotel Sertorelli Sportshotel i Breuil Cervinia (Ao), hvor vi er på en kort skiferie, mens vi besøgte vores eget hus i Ponti (AL). Camilla er fuld af forventning, da hun elsker at stå på ski, så hun kunne ikke stå stille foran kameraet. Det lykkedes mig dog stadig at fange hende i en interessant vinkel. Sertorelli Sporthotel, Italy (Ao)

Det regner for vildt i Dubai

Sidste uge tilbragte jeg tre dage i Dubai (UAE). Det regner alle tre dage. Og ikke bare regnede - himlen åbnede sig, og vand i mængder æt på bibelske proportioner kom ned frem himlen.  Dubais kloaksystem er ikke bygget til at rumme så meget vand, som et af billederne tydeligt viser. Jeg tror at 1/3 af alle kraner er placeret i Dubai. Uanset hvor kikker hen ser man en bygning i gigantiske proportioner skyde op fra ørken sandet. Den højeste bygning - Burj Dubai Skyscraper - i verden er ved at blive bygget (se foto). Da Martin Professional har leveret eksternt lys til at oplyse verdens største moske - Sheikh Zayed Mosque i Abu Dhabi - fik jeg også en chance for at besøge denne fantastiske bygning.

Lys & Skygge

Det er et stykke tid siden mit sidste indlæg.  Jeg har forladt B&O for et nyt job hos Martin Professional. Dette job er super spændnede og tidskrævende samt involverer en del rejseaktivitet. Derfor er der kun lidt tid til familie, venner og min fotohobby.  Martin Professional er dansk ejet af Schouw Gruppen i Århus, der har en langsigtet plan for udviklingen af virksomheden med målet om en global position inden for intelligent dynamisk lys. Derfor bærer fotoet til dette blogindlæg titlen - "Lys & Skygge".  

Er en alder over 50 en hindring for at få arbejde i dagens arbejdsmarked?

Jeg vil starte med at henvise til et debatoplæg udgivet på www.business.dk, hvor Liselotte Lyngsø skriver en spændende artikel med overskriften "Har du lyst til at arbejde?" . Følgende er mit input til dette. Vi er i en overgangsfase, hvor aldersfikseringen langsomt glider i baggrunden og afløses af fokus på personlig kompetence og egnethed til at fungere i moderne organisatoriske systemer. Jeg er selv 46 og sidder i en ledende stilling med stort personaleansvar. Alder hos en jobansøger er ikke noget jeg bekymre mig om, men personens evne til at fungere i flere specifikke organisatoriske sammenhæng er afgørende.  Det reelle problem er, at de nuværende screenings- og interviewmetoder ikke kan afdække de sociale netværkskompetencer hos en kandidat, men primært ser på dennes resultatkompetencer (hvad har du præsteret og opnået) og personlighed, uden at kunne koble dette med de reelle behov for at kunne fungere i en organisation baseret på mange og komplekse sociale netvær

Hvor stammer navnet Kirstein fra?

Med hjælp fra forskere på Google (www.google.com) er jeg begyndt at grave i oprindelsen til ​​familienavnet Kirstein.  Efternavnet Kirstein ser ud til at være af tysk oprindelse. Der findes ingen afgørende oplysninger om navnet Kirstein's oprindelse, men efternavnet 'Kirchstein' er anført i en tysk genealogisk fil , og det kunne let have forvandlet sig til 'Kirstein'. Der er en proces på germanske sprog, hvor grupper af flere konsonanter bliver forenklet, kaldet 'konsonant klynge reduktion'; se for eksempel germansk Philology-nyhedsbrev -  "Open-syllable lengthening of vowels brings stressed syllables up to this normative length; shortening of vowels in closed syllables and reduction of consonant clusters brings syllables down to the norm or closer to it."   Da der ikke var nogen aviser osv. for flere hundreder år siden, og folk ikke var historisk nøjagtige og snarere ville sprede myter, er det sandsynligvis spild af tid at prøve at finde ud af de

Jeg stopper hos Bang & Olufsen og skifter til Martin Professional

Efter 6 år som regiondirektør for Nordeuropa i B&O har jeg besluttet at tiltræden spændende som Executive Vice President hos Martin Professional A/S i Århus.  Martin Professional producerer og distribuerer computerstyret belysning, også kaldet "intelligent belysning", der anvendes i højteknologiske armaturer i alle sektorer af underholdningsindustrien. Martin fremstiller også en komplet serie med Jem-røgmaskiner som et supplement til intelligent belysning. Andre vigtige anvendelsesområder inkluderer det voksende marked for indendørs og udendørs arkitektur- og salgsfremmende belysning. Martin tilbyder både dedikerede udvendige armaturer og specialiserede lys til detailindstillinger. Jeg starter med min nye opgave den 1. september 2007.

Jeg tiltræder som bestyrelsesformand for ServiceGruppen for Dataudstyr A/S

Den 1. juli tiltræder jeg som ny bestyrelsesformand for ServiceGruppen for Dataudstyr A/S. Firmaet indgik senere i en Nordisk konstellation, og skiftede navn til Neisa.

Venner for livet

Jeg har aldrig fået taget et sådant foto sammen med min far.  Det slår mig bare, da jeg forberedte dette foto til Flickr. Jeg vil sætte pris på dette foto resten af mit liv, og jeg er sikker på, at min søn Christian også vil se på det - også når jeg er væk - og tænke tilbage på dette specielle øjeblik, vi delte i Italien i juli 2006.

Jeg tiltræder som bestyrelsesformand for Euronome ApS

Jeg tiltræder som bestyrelsesformand for Euronome - et dansk softwarevirksomhed, der fokuserer på at udvikle et Business Intelligence-softwareværktøjer, der giver ledelsen mulighed for at genkende sociale interaktionsnetværk i egen organisation. Mange virksomheder tegner deres organisationsdiagram på gammeldags måde (top-down-struktur), men det reelle organisationsdesign og det reelle forhold mellem enkeltpersoner og grupper er meget mere kompliceret, og kan derfor være vanskelig at navigere og forstå. Det er virksomhedens mission at udvikle et software-værktøj, der gør det muligt for ledelse og andre interessegrupper inden for en virksomhed (dvs. HR-afdeling eller salgsafdeling) fuldt ud at forstå de “organiske” sociale netværk, der konstant udvikler sig mellem medarbejdere og også mellem ansatte og omverdenen (kunder , leverandører, konkurrenter osv.), som de interagerer med og kommunikerer med.

Casa Galeazzo - vores hus i Italien

I mange år har Vivi og jeg søgt efter et hjem i Italien. Vores søgning er afsluttet. I Piemonte, tæt på Aqui Terme, har vi lige købt dette smukke hus. Det har en fabelagtig historie, der går tilbage til starten af 1600 tallet.  Lokale historier siger, at grundet huset placering med et meget langt udsyn gennem 6-8 dale mod Frankrig, blev det et opholdssted for bl.a. dele af Napoleon's hær, når de marcherede op lang hvad der i dag er kendt som Napoleon's ruten fra Middelhavet. Jeg har vedlagt to billeder, der viser ruinerne af det originale hus, og hvordan det ser ud i dag.

Isoleret skønhed...

Sommeren er kommet - og jeg har set så meget frem til det.  Mange billeder venter på at blive taget ...

Engle hår

Når jeg er stresset - og det sker ofte lige for tiden - går jeg ned til vores gamle mølle, og sidder et stykke tid og ser på vandet, der strømmer forbi .... 

Indgang til helvede?

Dette er et andet foto fra katedralen i St. Johann im Pongau, Østrig.  Dette er dørhåndtaget til hovedindgangsdøren. Jeg kunne godt lide det lille grinende ansigt og det gotiske udseende.  For at forbedre disse to aspekter valgte jeg at konvertere fotografiet til "monochrome", samt øgede kontrasten for at skabe en dramatisk effekt.

Cathedral Tower

Min familie og jeg er i øjeblikket på en skiferie i Østrig.  Vi bor på et meget flot hotel i Alpendorf i nærheden af St. Johann im Pongau. Dette foto er fra den meget gamle katedral i St. Johann.

Cranes in Blue

Jeg prøver at finde min egen stil inden for manipulerende fotokunst.  To vigtige elementer er "farve" og "pixelering". På dette foto har jeg anvendt begge teknikker.  Alt arbejde udføres i PhotoShop Elements 4.0.

Metal Blue(s)

Mens jeg var ude at vandre med min familie og hund i dag, passerede vi et vej reparationsområde, hvor et hul i jorden var dækket med metalplader.  En af disse metalplader resulterede i dette foto. I PhotoShop har jeg tilføjet den blå farve, for at opnå en interessant grafisk effekt.

Stop nu op - signal

Nu er det tide at sende nyt indhold til min blog.  Jeg har været bortrejst i de sidste tre uger og har besøgt USA, Norge, Finland, Storbritannien og Schweiz undervejs. Så det føles passende at vise mit seneste foto, der er lagt ud på www.flickr.com - et stopskilt.