Gå videre til hovedindholdet

Dag 18 - En Gammel Whiskey


I dag har jeg været i gang med et større foto projekt - et produkt foto. Produktet er en fornem krystal karaffel med en dejlig gammel whiskey i. Jeg har ikke noget avanceret flash udstyr, så det var simple midler jeg anvendte. Først blev en rulle indpakningspapir anvendt som baggrund (den hvide side). Herefter placerede jeg en flash (SB-600) bag papiret og lod den skyde igennem papiret og flasken. En kontorlampe blev anvendt til at give scenen et varmt blødt lys. Herefter tog jeg flash'en og belyste scenen forfra. Disse to billeder kombinerede jeg herefter i Photoshop (blend mode = multiply). Så kom turen til at bearbejde selve billedet. Alt pånær karaflen blev tilsat "Blur", kontrasten blev justeres via "Levels" og karaflen blev udsat for en pæn omgang "Sharpening" for at opnå optimal skarphed. Jeg er selv meget tilfreds med resultatet. Hele processen tog vel 2 timer. Der skal arbejdes for et godt foto.


Populære indlæg fra denne blog

x-teams

I've just ordered a new book from Amazon. The name "x-teams" immediately caught my eye as I read about it in the Danish business newspaper - Børsen. The reviewer assigned 5 marks out of six, so expectations are high.
X-Teams written by Deborah Ancona and Henrik Bresman raises an interesting question already on the front cover.
"Why do teams fail?"
The topic of the book is how to build teams that lead, innovate, and succeed. I'll write a short review as soon as I've read it.

Seach inside the book here

Architectural Cubism - Day 106

A new office building in the northern part of Copenhagen. I'm getting more into architectural photography and with CS6 it is easy to correct "falling lines" perspective errors. The outer walls are forming a moire pattern when photographed. Imaging how this would look if I used a Nikon D800E instead of my old Nikon D300 :-)

Equipment: Nikon D300 with AF Nikkor 20mm f/2.8.
Exposure: 1/1000 sec at f/7.1, 0EV, ISO 200

Leder & Kommunikation

I juli 2004, da jeg var nordisk direktør for Bang & Olufsen, skrev jeg et kapitel til bogen "Kommunikationens mange ansigter".  Efter et veloverstået strategiseminar i sidste uge med min ledergruppe hos Strålfors Information Logistics, hvor jeg er administrerende direktør, så kom jeg til at tænke på denne tekst og fik lyst til at bringe den her på min blog, da budskabet fortsat er af største betydning for at lykkes med en strategiimplementering.

Der er fire grundpiller i kommunikation: Det verbale, det kropslige, det aktionsorienterede og det usagte. Der er også fire arketyper af modtagere i en moderne virksomhed: Individet, gruppen, personalet og det ophøjede individ. Uanset kommunikationsform og modtager så husk direkte, tydelig og ærlig kommunikation.

Kravene til en leders kommunikationsevner på jobbet er øget betragteligt over de sidste 10 år. Og ”jobbet” er her ikke ment i en snæver betragtning, men mere præcist det kommunikationsunivers en leder opererer i under u…