Gå videre til hovedindholdet

Dag 5 - Et postbud


Ifølge en undersøgelse jeg har læst, så er de unge, der er vokset op med SMS og Facebook, meget begejstrede for at modtage et fysisk brev - hvilket sker meget sjældent for dem! 

Et brev med et personligt budskab (baseret på de informationer man har om målgruppen eller om personen selv) vil blive læst med største interesse og maksimal opmærksomhed. Jo mere personaliseret et brev kan blive, jo mere relevant er det for modtageren og jo mere tid anvendes på at læse budskabet.

Marketingchefer og reklamebureauer bør derfor seriøst overveje at udbygge deres dialog med den unge generation ved hjælp af det fysiske brev som et supplement til generiske on-line banner, magasin og avis annoncer.

Den lille postmand i træ er en Kaj Bojesen figur (ham med de berømte Garder figurer i træ).

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Blue Cloth Ornament - Day 131

While visiting some our good friends Christina & Morten I had the opportunity to demonstrate some photo apps on my iPhone to nice person who still was unaware of all the bliss appearance on social media can bring you. The subject is the table cloth captured and post processed with the iPhone app "Camera+".

Debatindlæg omkring "det globale marked", entreprenørskab og innovationslysten

Fra velfærd til velstand - kravet er et erhvervsklima, der fremmer entreprenørskab og innovationslysten Globalisering er et vidt begreb. Det viser mange af de artikler der er skrevet omkring dette emne det seneste år. Jeg undres dog over den ofte populistiske tilgang der gennemsyrer mange artikler. Fænomenet kan dog forklares. Globalisering er så vidt et begreb, at konsekvenserne af globaliseringen skal belyses snævert. Det er derfor på tide at globaliseringsdebatten bliver mere kvalificeret og nuanceret. Hvor ofte har vi ikke læst, at ”globaliseringen kræver at vi tør tænke nyt”, at vi skal ”vinde det globale kapløb på viden, kreativitet og godt købmandskab” og at mange danske virksomheder ”ikke ved hvordan man kommer fra overskrifter til en konkret og fremadrettet strategi”? I den forbindelse er det på sin plads at definere ordet strategi. Jeg refererer til Berlingske Nyhedsmagasin nr. 28, der i deres artikel ”I har misforstået hvad strategi er” citerer professor Michael Porter...

Press photographer has to face a lot of moral issues

Every year we hear about press photographers being killed while trying to capture a decisive photo and document the truth. They also have to face a bunch of moral issues while being close to death and people in need of help. In my opinion it is vital to capture a photo that can influence decisions on a large scale. But when faced with the choice of either keep taking pictures or trying to change the course of a situation by personal interaction (and maybe risk your own life), I can only imaging the moral issues a press photographer must deal with in a few decisive seconds.