Gå videre til hovedindholdet

Dag 79 - En Kuns(tig) Flodhest



Endnu en dag hvor jeg leger med min nye flash - Speedlight SB-900. Dette lille kunstværk - en sten flodhest, ville jeg gerne fotografere som et kunstkatalog foto. Så den blev placeret på et stykke hvidt papir og et orange filter blev monteret på flashen (for at tilføje varme og glød).
Derefter skød jeg et par fotos på forskellig blænde (det gør dem gradvis mørkere) og smeltede disse fotos sammen i PhotoShop (anvendte bl.a. blend mode "Overlay" med oppacity = 45%). Herefter tilføjede jeg et sort/hvid blend lag og trak ca. 35% af farven tilbage i fotoet. Dermed fremkom en blød varm farve, der ikke bar præg af den kraftige orange belysning fra flashen. Endelig blev der tilføjet skarphed til ansigtet og en anelse ekstra kontrast. En lidt kompliceret proces, men jeg er godt tilfreds med resultatet. 


Populære indlæg fra denne blog

x-teams

I've just ordered a new book from Amazon. The name "x-teams" immediately caught my eye as I read about it in the Danish business newspaper - Børsen. The reviewer assigned 5 marks out of six, so expectations are high.
X-Teams written by Deborah Ancona and Henrik Bresman raises an interesting question already on the front cover.
"Why do teams fail?"
The topic of the book is how to build teams that lead, innovate, and succeed. I'll write a short review as soon as I've read it.

Seach inside the book here

Architectural Cubism - Day 106

A new office building in the northern part of Copenhagen. I'm getting more into architectural photography and with CS6 it is easy to correct "falling lines" perspective errors. The outer walls are forming a moire pattern when photographed. Imaging how this would look if I used a Nikon D800E instead of my old Nikon D300 :-)

Equipment: Nikon D300 with AF Nikkor 20mm f/2.8.
Exposure: 1/1000 sec at f/7.1, 0EV, ISO 200

Leder & Kommunikation

I juli 2004, da jeg var nordisk direktør for Bang & Olufsen, skrev jeg et kapitel til bogen "Kommunikationens mange ansigter".  Efter et veloverstået strategiseminar i sidste uge med min ledergruppe hos Strålfors Information Logistics, hvor jeg er administrerende direktør, så kom jeg til at tænke på denne tekst og fik lyst til at bringe den her på min blog, da budskabet fortsat er af største betydning for at lykkes med en strategiimplementering.

Der er fire grundpiller i kommunikation: Det verbale, det kropslige, det aktionsorienterede og det usagte. Der er også fire arketyper af modtagere i en moderne virksomhed: Individet, gruppen, personalet og det ophøjede individ. Uanset kommunikationsform og modtager så husk direkte, tydelig og ærlig kommunikation.

Kravene til en leders kommunikationsevner på jobbet er øget betragteligt over de sidste 10 år. Og ”jobbet” er her ikke ment i en snæver betragtning, men mere præcist det kommunikationsunivers en leder opererer i under u…