Gå videre til hovedindholdet

Dag 34: Syv måger på havet og en introduktion til rockbandet "Within Temptation"


Hvis du går et par dage tilbage på denne blog, finder du et andet foto, hvor havets bølger rammer kysten. Nu - kun nogle dage senere - her den hårde vinterkulde, vi har oplevet i Nordeuropa i den seneste tid, frosset havet omkring København til.

Kan du finde de 7 måger? Jeg valgte at gøre alle kanter mørke for at fremhæve strukturen i isen. Vignetten er temmelig dominerende for at lede blikket mod mågerne.

Lige nu lytter jeg til melodien "Fire & Ice" med det fantastiske hollandske rockband Within Temptation. Hvis du ikke har hørt om Within Temptation, så lov mig at du at du giver dem en chance på din foretrukne streaming tjeneste - prøv f.eks. "Fire & Ice". Når forsangeren starter omkvædet med "And I still wonder ..." så skal der skrues op for volumen. Sådan skruer man en god rock melodi sammen.

Her er teksten - som handler om en mistet kærlighed.
Every word you're saying is a lie
Run away my dear
But every sign will say your heart is deaf

Bury all the memories
Cover them with dirt
Where's the love we once had
Our destiny's unsure
Why can't you see what we had
Let the fire burn the ice
Where's the love we once had
Is it all a lie?

And I still wonder
Why our heaven has died
The skies are all falling
I'm breathing but why?
In silence I hold on
To you and I

Closer to insanity
Buries me alive
Where's the life we once had
It cannot be denied

Why can't you see what we had?
Let the fire burn the ice
Where's the love we once had
It is all a lie?


And I still wonder
Why our heaven has died
The skies are all falling
I'm breathing but why?
In silence I hold on
To you and I

You run away
You hide away
To the other side of the universe
Where you're safe from all that hunts you down
But the world has gone
Where you belong
And it feels to late so you're moving on
Can you find your way back home?


And I still wonder
Why our heaven has died
The skies are all falling
I'm breathing but why?
In silence I hold on
To you and I

Every word you're saying is a lie.

Og når du er færdig med at lytte til "Fire & Ice" så tag lige den næste melodi "Iron" også. Der er bare god energi i det band......

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

1.000 kontakter på LinkedIN

Jeg har netop opnået 1.000 kontakter på LinkedIN . Det er måske ikke specielt imponerende eller relevant, men i og med at jeg har haft en form for dialog og kontakt med hver og en af disse 1.000 personer, så synes jeg faktisk at det er interessant, idet det giver mit LinkedIN netværk en værdi for mig. For nogle uger siden sendte jeg en besked og et link via "Share an update" boksen til hele mit netværk. Budskabet var, at en af mine LinkedIN kontakter netop havde miste sit arbejde (virksomheden måtte lukke) og derfor var på udkik efter nye udfordringer. I fredags modtog jeg en sms med den gode nyhed, at nu var han i job igen - og kontakten blev etableret på grund af min besked via LinkedIN. Jeg anvender LinkedIN dagligt - både arbejdsmæssigt og privat - og vil ikke tøve med at udnævne LinkedIN til en af de mest relevante og professionelle "social media" platforme.

Familieportræt som gave

Et dejligt familieportræt, som blev givet i en julegave til bedsteforældrene. Det er taget i mit studie i Lyngby. Giv mit et kald hvis du også ønsker et familieportræt til en gave. Du får en digital fil i både farve og sort/hvid. Leveres via DropBox. Du kan også få et færdig print. Jeg printer selv i op til A3+ og via Grafik & Foto kan jeg tilbyde større print og indramning.

Erhvervsportræt til Linkedin og CV

Finn has some strong facial features that fits well to a high contrast b&w photo. I asked Finn to pose facing both with the left and right side tilting his face slightly to give him som options depending on where the photo need to be uploaded. The we tried a more direct pose showing his strong hands and with less contrast. If you live near Copenhagen give me a ping if you want a new set of portrait photos for your CV or LinkedIN.