En netop offentliggjort undersøgelse udført af capacent viser, at 56 % fortsat foretrækker at modtage lønsedler, fakturaer, informationer fra bank, pension, skat, forsikring og kommune i form af et fysisk brev. Mellem 12-15% foretrækker at modtage dokumentet i e-Boks. "Breve skal være målrettede - ramme lige præcis den modtager, de er tænkt til. Det kræver strategisk planlægning af skribenten. Skriv kun til Maren i kæret, når det rent faktisk er hende, der skal modtage. Som regel er der masser af intern viden om modtageren, der let kan gøres til det konstruktive og klare billede af modtageren, som skaber et godt brev - og som virker" - Ph.d. i retorik, kommunikationsforsker og rådgiver, Anne Katrine Lund (sammendrag fra "Brevets styrker"). Men der er en klar tendens til, at traditionel administrativ kommunikation, som nævnt i indledeningen, bliver digitaliseret og sendt til et elektronisk arkiv - såsom e-Boks, en netbank, skattemappen eller en e-mail. En an...